Cum am ajuns să folosesc UBER?

Nu eram cel mai mare fan al serviciului UBER până de curând, încă nu sunt, dar am ajuns să îl folosesc când am fost la începutul acestei luni la Bucureşti, unde am înţeles perfect de ce lumea îl utilizează. Pentru că la Capitală serviciul de taximetrie e sub orice critică. Şi m-am convins de asta pe propria piele, căci în trei zile cât am stat acolo am călătorit destul de mult cu taxi. Nu vreau să generalizez, am întâlnit şi taximetrişti corecţi şi de treabă, foarte puţini de altfel, dar, cu părere de rău, majoritatea e formată din specimene care nu fac cinste breslei. Am prins un taximetrist de o anumită etnie care nu prea era prieten cu apa şi săpunul de am crezut că mi se face rău pe durata cursei – slavă Domnului că nu a fost lungă. Am prins un altul cu o janghină de Logan care s-a crezut în Campionatul Naţional de raliuri cu mine şi avea impresia că transportă un sac de cartofi în loc de un om, s-a angajat în fel de fel de depăşiri pe linie continuă, viteză, grabă, băgat în faţa altora – i-am mulţumit lui Dumnezeu că m-a dus întreg la destinaţie. După aceste două experienţe nefericite am zis gata, până aici, a fost destul, iar apoi am făcut ceea ce face orice turist ajuns în Bucureşti şi dă peste asemenea taximetrişti – mi-am instalat Uber şi am început să-l folosesc. Nu am făcut multe curse, dar am dat peste maşini curate, şoferi normali, civilizaţi, foarte comunicativi şi cu care mai puteai lega o vorbă. O bilă albă pentru Uber că ştie să îşi selecteze şoferii. Asta ar trebui să facă şi firmele de taxi. 

Noi, la Cluj, nu avem problemele cu taximetriştii pe care le are Bucureştiul, aici serviciul de taximetrie e foarte bun şi civilizat, maşini curate, şoferi de treabă, cu foarte puţine excepţii de altfel, aşa că noi nu avem motive să folosim Uber, de asta nici nu prea a prins acest serviciu în inima Ardealului. Ce-i drept, l-am folosit şi aici de vreo trei ori să văd cum e şi am rămas impresionat. Am mers cu nişte maşini beton de îţi era mai mare dragul să te plimbi cu ele,  am întâlnit nişte şoferi foarte comunicativi şi de gaşcă. Aşa am aflat cam cât câştigă un uberist în Cluj, unul chiar mi-a arătat cât a făcut în ziua respectivă şi am mai aflat că sunt mulţi taximetrişti clujeni care au trecut de partea cealaltă a baricadei. 

Da, e un serviciu ilegal pe teritoriul României, sau altfel spus, un serviciu nereglementat încă la noi, toată lumea stie asta, iar şoferii Uber ştiu şi ei la ce se expun, dar e un serviciu de ride-sharing care vine ca urmare a faptului că o parte însemnată a taximetriei nu a reuşit să se ridice la nivelul  anului 2017 şi la pretenţiile de bază ale consumatorilor: curăţenie, civilizaţie, normalitate şi respect. Pentru că dacă eu, care rămân fidel al serviciului de taximetrie, am ajuns să folosesc un serviciu pe care nu îl agream şi cu care nu eram de acord din cauza unor specimene de taximetrişti care mi-au lăsat un gust amar, înseamnă că e problemă majoră cu serviciul de taxi. Sigur, nu generalizez deloc, nu toţi taximetriştii sunt la fel, la fel cum nu toţi uberiştii sunt la fel, sunt ferm convins că şi la Uber poţi da peste şoferi proşti şi şmecheri la fel ca de cealaltă parte.

Important e să învăţăm fiecare câte ceva, iar cu timpul serviciul de taximetrie să se profesionalizeze şi să scape de elementele umane care nu îi fac cinste deloc. Acest lucru nu trebuie să îl facă clienţii, ci colegii lor şi firmele. Pentru că, hai să fim serioşi, dacă taximetria era la un alt nivel astăzi am fi vorbit de Uber ca de un serviciu mort şi nu am mai fi avut diverse polemici din categoria taxi vs uber. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum stai cu matematica? Protectie impotriva robotilor si spammerilor! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Anunta-ma cand apar comentarii noi. Te poti abona si fara sa comentezi.