Autobuze pentru studenţi

Sunt 100.000 de studenţi în acest oraş, marea majoritate sunt veniţi din localităţi mici sau de prin sătucuri şi foarte puţini dintre ei posedă o maşină cu care se deplasează în interes personal. Restul, să zicem 80%, folosesc mijlocul de transport în comun pentru a ajunge la facultate. Şi totuşi, la masa mare de studenţi pe care o avem, RATUC nu a apelat la varianta introducerii unor autobuze pentru studenţi măcar pe principalele linii (30, 25, 24, 6, 35, 43) cele mai folosite de studenţime. Nu ştiu dacă au luat în calcul această variantă sau dacă s-au gândit măcar la ea, dar ar fi o idee bună. Adevărul e că, dacă există autobuze pentru elevi dimineaţa, de ce n-ar exista şi pentru studenţi pe liniile cele mai folosite de către aceştia?

35-ul e criminal de aglomerat. Când vin studenţii înspre observator la cămin e nebunie curată să te urci într-unul. Pe 30 nu ai loc de bătrâneii cu plăsuţe cu zarzavaturi care vin de la piaţa IRA de unde şi-au luat o legătură de morcovi mai ieftină cu 20 de bani, sau de la piaţa Mărăşti, sau de la policlinică, sau de la direcţia de pensii sau de oriunde le-a mai dictat inima obosită să meargă. 24b e caleaşca care face legătura între cele două centre comerciale, mare parte dintre călători sunt studenţi.

Odată cu aceste autobuze speciale pentru studenţi am scăpa de clasicele certuri pe scaune dintre tineri şi pensionari, dar şi de înghesuiala printre oamenii din câmpul muncii.

Numai că ar fi o problemă, pe transport elevi de exemplu se mai urcă adulţi şi bătrânei, chiar dacă scrie clar în faţă TRANSPORT ELEVI. Cred că o rezolvare la această problemă ar fi ca să fie deschisă pentru acces doar prima uşă iar şoferul să lase să intre doar tinerii cu carnetul de student, studcard sau orice alt act care dovedeşte că eşti student.

Eu zic că am avea multe de câştigat, nu? Să ne mai civilizăm şi noi, ce dracu!

9 thoughts on “Autobuze pentru studenţi

  1. adica tu zici ca cel care se grabeste sa ajunga la munca si care da 50 lei pe abonament sa stea sa-l astepte pe urmatorul ca domnul student se grabeste sa ajunga in camin sa recupereze somnul pierdut in ceva club? si inca ceva….cel care plateste sa astepte urmatorul si cel care nu plateste sa aiba doar un autobuz doar al lui? mai gandeste-te

    RăspundeRăspunde
  2. avand in vedere ca studentii sunt majoritatea in acest oras care dupa cunostintele mele ramane unul universitar, zic ca e o exceptie potrivita.

    abonamentul NU e facut pentru autobuzele cu transport elevi.

    ar trebui sa exista autobuze speciale pentru studenti pentru ca oamenii sa merge in conditii decente la job, fara sa dea coate in stanga si-n dreapta.

    nu cred ca ar deranja pe nimeni daca s-ar mai introduce o masina in plus pe fiecare linie, sau de ce nu, o linie speciala.

    repet, sa ne civilizam si noi un pic, ce naiba.

    RăspundeRăspunde
  3. @danielrus.ro: De-acord, lumea nu-i perfecta. Eu unul mai beau, ajung matol acasa, merg la facultate, dorm, lucrez. Poate ca nu-s perfect, e drept, dar asta nu-i un argument impotriva ideii de autobuze pentru studenti, care mi se pare foarte buna.

    RăspundeRăspunde
  4. @punKreas: sa stii ca io asta planuiesc sa fac, numai ca atunci cand ploua e cam naspa cu luatul pe jos.

    RăspundeRăspunde
  5. Nu au studentii oricum abonamente gratuite sau la pret redus? mai vreti si un troleu rezervat exclusiv lor? Flota ratuc ar trebui marita, numarul de trolee, autobuse ar trebui suplimentat, pe multe linii. Dar sa fim seriosi. Nu e nevoie de un troleu rezervat studentilor. Sa se bucure ca a introdus RATUC-ul autobusele de noapte, care sunt sigur ca nu sunt profitabile pentru firma.

    RăspundeRăspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum stai cu matematica? Protectie impotriva robotilor si spammerilor! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Anunta-ma cand apar comentarii noi. Te poti abona si fara sa comentezi.