Online & Tech

Bun simţ în promovarea pe facebook

Înţeleg că facebook a ajuns o pită bună de mâncat pentru majoritatea companiilor, site-urilor şi bloggerilor, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ţi arunci într-un mod de-a dreptul nesimţit câte cinci link-uri consecutive în aceeaşi zi pe perete, câteva zile la rând, iar după aceea să te întrebi oare care ar fi cazul de îţi scade numărul de fani. Nu aşa se face promovare 2.0, asta e o mişcare de-a dreptul josnică de a creşte în online, iar cei care recurg la ea nu cunosc nici măcar lucrurile elementare despre marketing online, facebook, social media şi tot ce ţine de promovare pe internet. Ieri, alaltăieri, nu mai ştiu exact când a fost, m-am enervat tare când am intrat pe facebook de pe telefon cu scopul de a citi ceva interesant şi nu mică mi-a fost mirarea să văd un spam jegos al unui site, nu mai reţin care era fiindcă nici n-am stat deloc pe gânduri când am dat fără ezitare „I don’t like”. Păcat că nu eram la calculator că făceam un print-screen. Le dădusem like paginii lor pentru că la momentul respectiv îi găseasm conţinutul interesant şi merita să fiu la curent cu el, dar când a început să mă spameze în cel mai mizerabil mod, m-am despărţit prieteneşte de el. E ca şi cum ai intra în casă la mine cu bocancii plini de noroi fără să întrebi măcar şi să mai ai şi tupeul jegos să-mi ceri un pahar cu apă, cam aşa e şi asta cu promovarea nesimţită pe facebook.

Trebuie să înţelegeţi că aşa cum unii dau like unei pagini, la fel de uşor pot da şi I don’t like dacă eşti nesimţit.

Nimănui nu-i place să-şi vadă wall-ul plin de link-uri de la acelaşi site, hai unul, cel mult două la intervale regulate de timp, dar nu patru, cinci unul după altul, mai dă-o naibi de treabă, unde ajungem aşa! Asta e deja nesimţire 2.0. Nu vă puteţi bate joc chiar în halul acesta de audienţa voastră pentru că veţi sfârşi prin a nu a mai avea cui să vă promovaţi.

Oferiţi şi altceva în afară de link-uri pe bandă rulantă pe pagina voastră. Diversificaţi subiectele, mai daţi un banc bun (pe cât posibil făcut de voi), mai daţi un documentar, aşa cum fac eu din când în când. Mai daţi o imagine, o piesă faină, câteva citate, aşa strângeţi like-uri şi vă creşteţi engagement-ul la pagină. Şi încercaţi să vă stârniţi fanii cu întrebări interesante, stimulându-i să mai lase şi câte un comentariu din când în când. Fidelizaţi-vă fanii cu diverse concursuri cu premii simbolice. Trataţi-vă pagina ca pe al doilea copil al vostru, primul fiind blogul fireşte :D. Îngrijiţi-o şi creşteţi-o frumos. Nu va fi uşor, n-a zis nimeni că ar fi. Spor.

Bunul simţ e principala regulă în promovarea pe facebook, sau cel puţin aşa ar trebui să fie.

Blogger cu 10 ani vechime, scriu din 2007, am 30 ani, sunt născut și crescut în Cluj-Napoca, oraș pe care nu l-aș părăsi pentru nimic în lume. Ador fotbalul, berea, sportul în general, filmele, serialele și lectura. Activez în industria mass-media locală din 2012, am experiență în SEO/SEM, marketing online, eCommerce, copywriting și publishing.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum stai cu matematica? Protectie impotriva robotilor si spammerilor! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Anunta-ma cand apar comentarii noi. Te poti abona si fara sa comentezi.