Să zicem că o companie care până de curând nu avea prea multă treabă pe online ia decizia să intre pe reţelele sociale, facebook pentru început. Au auzit ei că asta e la modă acum, să fi cât mai prezent pe internet, să exişti pe facebook, iar acum vor să se conformeze. Ţin să menţionez că firma nu îşi desfăşoară activitatea pe online.

Bun, pagina se face în câteva minute, dar problema intervine atunci când trebuie promovată, iar acest lucru nu se face aşa uşor cum se tot aude pe la conferinţele despre social media. Şi se pun câteva întrebări aici.

1. Cum convingi oamenii să dea like paginii tale dacă nu ai influenţă în online, nu eşti cunoscut, nu ai relaţii şi notorietate? De unde poţi aduce oameni pe pagina ta în cazul ăsta? Să zicem că te-a pus şeful responsabil cu facebook-ul şi datoria ta e să creşti pagina. El vrea rezultate imediate, că aşa-s şefii, tu nu ai cum să-i livrez imediat pentru că pe internet îţi trebuie răbdare şi ceva timp până să ajungi la nişte cifre decente.

2. Cum îi explici şefului că pe facebook nu ai cum să livrezi imediat?

3. Cum ajungi pe facebook la oamenii care te interesează şi care intră în targetul firmei?

Vreau lucruri concrete, nu poveşti că sunt sătul de ele. Şi dacă se poate, am nevoie de expertiza unor oameni cu greutate în online, ca să zic aşa, gen: Manafu, Costin, Arhi, zoso, chinezu, Alex Negrea sau Bobby. Dacă nu deranjez cumva… dar oricine e liber să vină cu o părere.

Cateva idei despre ce mă interesează să aflu: pe ce ar trebui să te bazezi când te ocupi de promovarea unei pagini de facebook dacă nu ai relaţii, influenţă sau notorietate în mediul 2.0? Se poate creşte o pagină dacă eşti un nimeni în online? Eu am câteva strategii, dacă pot să le zic aşa, dar le voi posta într-un alt articol că am ceva de scris la ele.

Pentru cei care mă trimit să caut pe google, le spun că am făcut deja asta şi nu mă ajută cu nimic, nu am găsit nimic concret.

13 comentarii la „Concret, cum creşti o pagină de facebook pentru o firmă?”
  1. O solutie: faci un concurs unde dai ca premiu un ipad (sau mai multe) celui care strange cele mai multe like-uri la ceva postat pe pagina. Vei strange foarte multi fani intr-o perioada scurta de timp dar trei sferturi vor fi conturi fictive sau ale soacrei, vecinului sau copilului de 3 ani.
    A doua solutie: faci promotii exlusive fanilor de pe facebook

  2. Problema nu este cum strangi acei fani. Este mult mai important sa ai niste fani care dialogheaza cu tine, si care te promoveaza mai departe in randul prietenilor lor.

  3. @Aurel: asta cu premiul e o solutie de luat in seama.

    @ihearlights: asta e cea mai, cea mai mare dilema la facebook. Cum sa convingi oameni sa dea mai departe pagina ta cand ei probabil au pagina lor la care trebuie sa faca asta.

  4. Cred ca primul pas dupa ce ti-ai facut pagina pe facebook si i-ai personalizat url-ul, este sa pui informatii despre tine ca firma si poze.

    Ca sa aduci oameni sa-ti dea like-uri , daca nu ai nici o alta retea pe online, fie faci un concurs cum a zis @Aurel, fie pui la bataie cativa bani pe facebook Ads, ca nu sunt costuri mari.

    Dupa ce treci de un prag de cateva sute de like-uri, continutul si activitatea ta iti va creste nr.

  5. Aha, multumesc. Va avea si un site web mai dinamic unde vom pune casuta cu facebook.

  6. @zoso:
    Nu crezi tinere ca esti cam arogant??

    Omul a intrebat o chestie si tu i`ai raspuns altceva, la mijto. Rusine, domnule „soso”, scuze, zoso.

    ––
    @Vasile Manu:
    Si eu ma confrunt cu problema asta, mai precis si eu vreau sa cresc viitoarea pagina de FB a firmei unde lucrez. Sper ca informatiile de aici sa ajute. Multumesc.

  7. O sa scriu io zilele viitoare cateva chestii elementare despre pagina de fb, lipsite de aroganta, ironii si glume.

  8. 1.Adaugi toti blogarii si alte persoane care acepta o cerere de prietenie pe Facebook. Apoi ai acel buton de promovare a paginilor…
    O alta solutie este sa iti cumperi un template si sa iti faci o pagina interesanta. Imi recunosc nivelul de incepator, dar cu putina rabdare am reusit sa creez o pagina de FB interesanta.
    O alta varianta este sa combini partea online cu cea offline. Adica firma sa isi invite clientii sa comunice pe Facebook.
    Varianta cea mai costisitoare este sa organizezi concursuri cu premii „la moda”.
    Desigur ca mai poti apela si la relatile pe care deja le ai astfel incat sa te lase sa postezi un mesaj pe Wall-ul lor.
    Ultima variante este sa iti pui reclama pe Facebook, dar trebui sa te adresi multor persoane ca asa ceva sa mearga.

    2. Cum îi explici şefului că pe facebook nu ai cum să livrezi imediat?

    Daca firma nu face aplicatii pentru Facebook atunci nu ai de ce sa te astepti ca campania ta sa aiba succes imediat.
    R: Il intrebi cand a fost ultima data cand a cumparat ceva din cauza unei reclame pe FB.

    3.Ii selectezi dupa anumite criterii: locatie, sex, varsta. In rest este destul de greu sa iti dai seama daca persoana x cumpara din mediul online sau nu.

    Facebook este unul din multele instrumente folosite in promovarea online. Inafara de mine care am 21 de ani, nimeni din familia si cunostintele mele nu a cumparat ceva de pe internet sau in urma unei reclame pe Facebook.
    Facebook te ajuta, dar sunt alte lucruri mult mai importante.

    PS Pe http://www.freelancer.com/ sunt multe persoane care cer ajutorul unora pentru a strange mii se like-uri targetate. Pentru ca romanii sunt in numar mare acolo, ai putea da un anunt ca sa gasesti pe cineva care a mai facut astfel de promovari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum stai cu matematica? Protectie impotriva robotilor si spammerilor! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.