Din Romania

Costineștiul rămâne o stațiune care își păstrează spiritul tânăr

În ultimele săptămâni am cam absentat puțin de pe blog din rațiuni de concediu și de UNTOLD Festival, dar acum revin în forță cu noi texte.

De fiecare dată când plec într-un mic concediu de o săptămână pe litoralul românesc, când mă întorc am nevoie de cel puțin două zile că să îmi revin și să îmi reintru în ritmul normal, căci știți cum e în vacanță, nu te gândești la nimic, te deconectezi total, îți dai shut down la procesor și nu faci nimic, doar stai și te relaxezi, iar dacă faci asta o săptămână întreaga, ajunge să te marcheze puțin și revenirea la normal să fie puțin prea grea decât pare la prima vedere.

Și anul acesta, pentru al treilea an consecutiv, am fost în stațiunea mea de suflet de pe litoral, Costinești. Nu s-a schimbat nimic, totul a rămas la fel, zero investiții din partea autorităților, plajele au rămas la fel, dar, surpriză!, prețurile au crescut puțin față de anul trecut. De exemplu, închirierea unui șezlong pe toată ziua pe Playa Blanca te costă anul acesta 25 lei + 5 lei umbrela + 5 lei măsuța, față de 15 lei cât era anul trecut. Dar merită să ai șezlong și umbrelă când stai la mare, poți sta relaxat și fără să te înghesui cu restul populației pe nisipul fierbinte.

Playa Blanca din Costinești a fost preferata mea, din simplul fapt pentru că apa a fost cea mai curată și fără pietre, dar a fost și cea mai aglomerată, toată lumea s-a înghesuit acolo și a fost cam greu să înoți printre oameni când intrai să te bălăcești și trebuia să te duci unde apa era mai mare. Dar asta e, nu le poți avea pe toate! Berea rece la draft/doză a rămas 5 lei pe plajă, o sticlă de suc 4 lei, o pungă de chips-uri 5 lei, cam astea erau prețurile de bază. Mai găseai și bere la 2/3 în anumite locuri. În orice caz, eu nu am văzut să se consume altceva în afara de bere pe plajă :))

La capitolul haleală aveai de unde alege din multitudinea de restaurante, autoserviri și fast-food-uri, iar în funcție de posibilități și de bugetul personal puteai să mănânci în mai multe locuri. Autoservirea Tineretului, Springtime, Restaurant Albert, restaurant Leonida, restaurant Famagusta, Vraja Mării, La Bunica sau Restaurant Sabina (cu specific românesc), acestea fiind doar câteva dintre locurile unde se mănâncă bine și fără probleme. Recomand în special restaurantul Albert, unde ne-am ospătat pe cinste și unde am halit o ciorbă de burtă de vis.

Nu îmi plac shaormele din Costinești și de asta am preferat să le evit, iar clasica felie de pizza XXL cu 5 lei nu a lipsit nici anul acesta – din două astfel de felii uriașe te poți sătura lejer, mai ales dacă ești tânăr și vrei să ai mai mulți bani de discotecă sau de bere.

În Costinești se mănâncă puțin și se consumă mult alcool, asta știe toată lumea! Aici berea curge în valuri și se bea în cantități industriale, iar dacă vreți să beți ieftin, există o mică terasă fix lângă Megadiscoteca Tineretului, cu 3 lei draftul. Ăștia se laudă că au cea mai ieftină bere din Costinești, dar nu e așa, mai există o terasă cu scaune galbene pe strada cu Autoservirea Tineretului, lângă Springtime, unde e 2 lei berea! Pentru cunoscători…

În cluburile din Costinești viața e scumpă, o bere în Disco Ring sau Megadiscoteca Tineretului e 10 lei, un cocktail în jur de 20 lei, iar o ofertă de tărie + suc te urcă până în 160 lei, însă știți cum e, doar o dată pe an mergi în concediu și meriți să te răsfeți. Atmosferă faină și muzică bună e și în Maxx Beach, discoteca de lângă Obelisc, acolo unde prețurile sunt mai decente. Multe nopți albe am făcut și în Maxx Beach și multe gagici pe acolo. Mie personal îmi place mult mai mult în Disco Ring decât în Tineretului, atmosferă e mai faină.

Nelipsite au fost localurile cu manele și muzică lăutărească, la fel de multe ca și anul trecut și cred că mai durează muuult până vor dispărea definitiv. Am încercat să le ignor și nu le dau atenție, nu de alta dar nu m-am dus la mare ca să critic litoralul.

Bătrânul și legendarul bar White Horse continuă să fie singura terasă din Costineșți cu muzică adevărată și de calitate. Și aici am făcut câteva nopți albe în cei trei ani de când mă duc constant la Costinești. Bere bună și rece, la prețuri pentru toate buzunarele, Ciuc la 5 lei, Heineken la 6 lei și alte licori la prețuri acceptabile. Generații întregi de rockeri și pasionați de muzică bună şi-au petrecut nopţile în legendarul White Horse, o terasă de tradiție din Costinești alături de care mulți oameni au crescut. Și cum să nu stai aici când auzi un Bon Jovi, un Michael Jackson, un Elvis, un AC/DC, un Scorpions sau trupe româneşti ca Semnal M sau Phoenix. Parcă și acum în timp ce scriu această postare mă apucă dorul de White Horse și dorul de Costinești.

Ceea ce îmi place mie la White Horse e că aici vin oameni de toate vârstele, unde dansează și se simt foarte bine, mulți nostalgici și rockeri veterani își aduc aminte de tinerețe, iar toată lumea se distrează sincer, fără fiţe și fără aere de vedetă. Long live White Horse!

Anul acesta am călătorit după 6 ani de pauză cu trenul, la cușetă, și a fost o experiență pe care nu cred că aș mai repeta-o de grabă, din motive pe care le puteți deduce singuri. Drumul Cluj-Napoca – Costinești te omoară cu CFR-ul, dar atâta timp cât ai alcoolul alături nici nu-ți dai seama cum trece timpul.

Despre cazare numai de bine. Am stat la Vila Carla Costinești, pe strada Gării nr. 37A, la 5 minute de plajă, unde am fost și anul trecut, condiții foarte bune, curățenie, camere decente, televizor, wireless și proprietari ardeleni foarte de treabă. Normal că sunt de treabă, doar sunt ardeleni, #sestie că ardelenii îs de treabă și oameni faini. E poziționată aproape de Autoservirea Tineretului și Mega Discotecă. Recomand!

Anul acesta am reușit să prind răsăritul. Semi-treaz. La 5:30 dimineața am fost pe plajă.

Strada cu cele mai multe șaormerii pe metru pătrat, cunoscută ca și strada „Foamei”

Lacul din Costinești

Barul Playa Blanca care m-a aprovizionat cu bere și m-au ajutat să-mi hidratez sufletul.

Celebra navă eșuată Evangelia

Și poze cu simbolul Costineștiului, Obeliscul

Cred că anul acesta toți câinii comunitari de pe litoral s-au aciuat la Costinești. Foarte pașnici și liniștiți de altfel.

Pe litoral toatălumea încearcă să facă un ban cinstit din orice, chiar și din poze cu mascote.

Bătrânul hotel Forum încă mai găzduiește turiști, dar se degradează în fiecare an. Arată foarte urât și mizerabil, nu știu zău cum ar putea sta cineva în așa ceva.

Costinești rămâne o stațiune tinerească, vie și plină de viață, o stațiune care chiar dacă a rămas puțin ancorată în trecut și în comunism, în care nu s-a prea investit mai nimic, rămâne una unde te poți simți bine și te poți distra. Asta cu condiția să ai până în 30 de ani și să nu ai obligații de familie și prunci. Aici e fain să vii cu o gașcă mare de prieteni, de la 6-7 persoane în sus, numai că știm cu toții cât e de greu să convingi mai mulți oameni să vină undeva fiindcă mereu se vor găsi câțiva care să renunțe pe parcurs din diverse motive.

Costineștiul nu mai e într-adevăr ce a fost în anii 80-90, iar dacă te uiți pe pagina Costineștiul de altădată înțelegi de ce.

Vacanța trece, amintirile rămân. Iar mie îmi va fi dor de grupul de moldovence cu care am făcut o noapte albă în bătrânul White Horse și am dansat până dimineață. What happens in Costinesti, remains in Costinești…

Blogger cu 10 ani vechime, scriu din 2007, am 30 ani, sunt născut și crescut în Cluj-Napoca, oraș pe care nu l-aș părăsi pentru nimic în lume. Ador fotbalul, berea, sportul în general, filmele, serialele și lectura. Activez în industria mass-media locală din 2012, am experiență în SEO/SEM, marketing online, eCommerce, copywriting și publishing.

One Comment

• Alex

Scuze, da e o statiune de cocalari fara scapare, costinestiul este locul unde cocalarii fara bani de mamaia vin. Si heineken in white horse e 7 lei.