Brandul eMag.ro a inceput prin a vinde electronice si electrocasnice. Toate bune si frumoase, dupa ce treaba mergea foarte bine, au trecut la nivelul urmator, largindu-si aria de acoperire. Asa au inceput sa vanda produse pentru animale, accesorii de masini, carti, parfumuri, jucarii si, mai nou, au devenit un supermarket cu de toate. Da, eMag supermarket! eMag a semnat de curand un parteneriat cu un anume lant de magazine din capitala, Mega Image, iar prin intermediul eMag poti comanda online produse banale pe care le gasesti la coltul blocului, gen apa minerala, pita, sucuri sau bere si mergi sa-ti ridici produsele dintr-un magazin Mega Image sau iti pot fi livrate acasa, contra cost, prin curierat.
Ca orice roman, ma vad nevoit sa imi expun un punct de vedere. Sunt foarte sceptic in privinta acestei „afaceri”, nu pentru ca nu cred ca e buna, ci pentru ca sunt de parere ca ideea asta de a cumpara produse atat de banale si uzuale de pe internet nu va rezista mult timp. Pentru ca romanii nu sunt pregatiti (inca) sa lase obiceiul de a merge la clasicul supermarket de cartier pentru a-si face cumparaturile de zi cu zi de pe internet. Trei sferturi din populatia Romaniei e imbecilizata, vedem acest lucru zilnic prin comentarii si postarile de pe retelele sociale, iar cand vine vorba de internet, majoritatea se afla la stadiul de like&share, citate motivationale si joculete pe Facebook. Cumparaturile si platile online sunt SF-uri pentru multi. Majoritatea romanilor cu putere de cumparare inca nu au incredere in comertul electronic, iar aici ma refer la generatia 40-50 plus. Exista si foarte multi oameni care nu au facut in viata lor o plata online, nu si-au cumparat nimic online niciodata, asta deoarece nu au incredere sa-si lase cardul pe un site. Au contribuit si stirile din media legate de fraude electronice si infractiuni cibernetice la aceasta repulsie fata de online, stiri care au sadit in mintea romanilor o idee cum ca internetul e periculos. Nu de putine ori am auzit, „cum sa imi dau eu cardul pe internet, da ce is nebun sa raman fara bani?” sau „cum, platesti pe internet, si nu ti-e frica sa nu ramai fara bani, ca am vazut eu o stire…?”. Despre asta-i vorba.
Cand le ziceam unora ca eu obisnuiesc lunar sa fac cumparaturi online, sa imi platesc diferite facturi pe internet sau sa imi incarc cartela online s-au uitat la mine ca la felul paispe, ca si cum as fi vreun ciudat venit din viitor.
Noi nu avem public educat pe internet, cand il vom avea putem spera ca idei gen Supermarket eMag sa fie productive si profitabile. Nu suntem ca americanii, unde internetul e ca o religie, noi mai avem mult pana acolo. Dar se poate sa ma insel si „supermarket eMag” sa prinda la publicul din Capitala, care, asa cum zice si braileanul bucurestenizat Andrei Cismaru, „ar face orice sa evite statul la cozi parca interminabile”. Sa vedem cum va evolua. Astept cifrele legate de vanzari dupa primele 6 luni.
Pai sunt 3 sferturi dobitoci, dar nu toti sunt in target. Eu zic ca este un lucru bun, dar… parca limita de $ pentru transport este cam mare.
PS renunta la anticapcha ala si baga un anti spam mai ok, ma chinuiesc mereu sa comentez…
Oare Emagul testeaza piata si se vor lasa pagubasi la anul?
Sau au o strategie de viitor si vor sa educe publicul !
Daca e varianta 2 vor avea un start bun si peste 2-3 ani cand lumea va fi pregatita si pentru pasul asta .