Online & Tech

Exemplu de „așa nu” în social media

O pizzerie realmente respectabilă din Cluj-Napoca, MORE de pe strada Clinicilor, unde se mănâncă o pizza foarte bună, are, ca toată lumea, o pagină de facebook de 2263 de fani. Și această pagină este folosită, evident, pentru promovarea pizzeriei.

Singura problemă este că pagina pare administrată de patronul pizzeriei, femeia de servici sau de vreo chelneriță, în fine, de cineva care habar nu are cu ce se mănâncă social media și cum se gestionează o pagină de facebook, cineva care a crezut că e mișto să distribuie acest clip cu o reclamă străină, reclamă care nu-mi dau seama dacă e pamflet sau pe bune. Nu e, chiar deloc nu e mișto și funny să dai așa ceva pe pagina unei pizzerii, adică un loc de unde comanzi mâncare.

pizzeria more social media

Nu orice pare funny trebuie să apară pe facebook, mai ales pe pagina unui brand, cu atât mai mult dacă vorbim de un restaurant sau o pizzerie. Nu orice căcat care VOUĂ vi se pare amuzant trebuie să îl dați mai departe pe pagina brandului de care vă ocupați în calitate de social media manager. One simple rule in social media: if you think it’s funny, don’t share it on a brand’s page!

Dacă până în anul de grație 2015 patronii și șefii nu au înțeles că pagina de facebook nu poate fi administrată de orice secretara care are un amărât de profil sau de contabila care deține recordul la candy crush din firmă, e grav.

Dragi patroni și manageri ai anului 2015, angajați-vă în pana mea specialiști în social media, nu vă mai trageți pe fese! Lucrați cu profesioniști, cu oameni care cunosc bine mediul online. Nu vă mai administrați singuri paginile afacerilor pe care le aveți că nu vă pricepeți și până la urmă veți face gafe ca cea de mai sus.

A gestiona o pagină de facebook nu înseamnă a arunca trei poze, a da cinci share-uri la căcaturi care ție ți se par amuzante și a arunca o ofertă pe zi. Gestionarea unei pagini presupune o strategie serioasă de branding, presupune nițică creativitate și imaginație, niște idei îndrăznețe și așa mai departe. Dar hai că ne oprim aici că intrăm deja în zona de consultanță și sfaturile astea cam costă, că nimic nu gratis :)

Blogger de 14 ani vechime, scriu din 2007, am 32 ani, sunt născut și crescut în Cluj-Napoca, oraș pe care nu l-aș părăsi pentru nimic în lume. Activez în industria mass-media locală din 2012. Co-fondator sportulclujean.ro și clujulpolitic.ro, reporter eClujeanul și foaiatransilvana.ro.

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cum stai cu matematica? Protectie impotriva robotilor si spammerilor! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Anunta-ma cand apar comentarii noi. Te poti abona si fara sa comentezi.