Simt nevoia sa laud activitatea de PR si social media a Operei Nationale Romane din Cluj-Napoca, care pe langa ca mentine o legatura constanta cu fanii ei pe pagina oficiala de Facebook, vin si cu ceva nou, avand astfel de campanii video si virale inedite precum cea de mai jos pentru promovarea spectacolelor pe care urmeaza sa le sustina.
Reteta succesului e simpla. S-au luat cativa actori clujeni, un regizor, cativa artisti ai operei, s-a gasit o idee amuzanta si inedita, apoi s-a montat filmuletul de mai jos, care a adunat peste 30.000 de vizualizari in cinci zile, zeci de distribuiri, mentiuni in presa, like-uri si comentarii.
Nu e prima isprava de acest gen a celor de la Opera Nationala Romana Cluj, ei mai au un viral cu care au rupt tot in oras, filmat la Cinema Victoria, lucru care dovedeste ca au o echipa deschisa si foarte creativa responsabila pentru astfel de ispravi 2.0 :-)
Opera va iesi in strada in acest an, in centrul Clujului, cu trei spectacole de exceptie. Pe 11 iunie, cu „Lacul Lebedelor”, de Piotr Ceaikovski, în Parcul Central. Pe 2 iulie, in Piata Unirii, cu spectacolul „Nabucco”, de Giuseppe Verdi, iar in 3 iulie va avea loc, tot in Piata Unirii, concertul de muzică spaniolă La Negra Noche. Toate cu intrare libera!
Jos palaria, Opera Nationala Romana din Cluj pentru felul cum ai ales sa comunici in social media si pe retelele sociale! Esti singura institutie culturala din Cluj care a devenit ancorata in secolul 21 si a trecut peste clasicul limbaj de lemn din comunicate de presa si peste textele PR-istice plictisitoare, alegand sa inovezi, sa vii cu ceva nou si sa dai un aer modern institutiei si sa incerci sa atragi oamenii la opera intr-o maniera creativa. Stim cu totii cum comunica institutiile de stat si mai ales cele culturale, cu acelasi limbaj de lemn, robotic, fara sa empatizeze deloc cu publicul lor tinta. Sunt multe astfel de institutii care se rezuma la a tranti un comunicat de presa lung si plictisitor pe facebook, adauga o poza sa fie acolo si cam aia, dupa care se plang ca nu le da nimeni like-uri, ca nu au share-uri, ca nu reach, insa opera clujeana a ales sa vina cu campanii video dragute, amuzante si inedite, iar rezultatele incep sa se vada.
Nu, nu am fost platit de nimeni sa laud institutia, dar din cand in cand trebuie sa o mai facem si pe asta. E bine sa laudam lucrurile bune care se fac in orasul nostru si initiativele faine, iar activitatea pe online si comunicarea acestei institutii culturale este unul dintre aceste lucruri.
Keep up za good work!
Leave a Reply