Facebook-ul nu mai e demult un site de socializare, la fel ca şi hi5, netlog, neogen, sentimente şi altele. Am studiat intens toate platformele şi am ajuns la concluzia, una firească zic eu, că, fiecare s-a transformat dintr-o platformă de socializare, foarte cunoscută la vremea lor, într-una super-comercială, iar când zic super-comercială mă refer la folosirea în exces a reclamei agresive. Reclamă agresivă ce se traduce prin bannere flash care răsar din toate colţurile cum treci cu mouse-ul pe ele, link-uri sponsorizante, bannere leaderbord, bannere de 125/125, cumpărarea de credite şi conturi premium pentru diferite opţiuni speciale pe site, o nebunie, ce să mai zic!
Nu prea sunt eu fan al acestei platforme, în sensul că intru din an în paşti, dar pe Facebook se promovează intens produse, se cumpără spaţiu publicitar în prostie, marile companii mai fac un concurs de like-uri la câte o campanie pentru lansarea vreunui nou produs şi mai dau două, trei premii pe lună, pe scurt, product placement-ul e în floare. Se promovează intens articole pe blog, se promovează site-uri, se promovează evenimente căcălău, se promoveaza te miri ce chestie mai mult sau mai puţin importantă. Nu îţi trebuie licenţa în marketing ca să realizezi ce se întâmplă aici.
Facebook a devenit poate cea mai importantă unealtă de marketing online şi nu cred că greşesc spunând asta.
Totuşi, tind să cred că e o chestie de timp până ce fb-ul îşi va pierde farmecul de odinioară şi va ajunge în dead pool lângă prietenul hi5.