Julius Meinl Coffe a avut o initiativa foarte misto de a oferi o cafea clientilor pentru o poezie sau cateva versuri. Mi se pare o miscare de marketing foarte tare si indrazneata, care demonstreaza ca daca iti merge un pic capul si iti pui mintea la contributie poti face lucruri faine pentru brandul pe care il reprezinti. Campania a rezultat in 6300 de poezii intr-o singura zi, ceea ce mi se pare enorm de mult.
Vazand filmuletul de mai sus, in care cateva persoane au avut nevoie de Google sa scrie o poezie scurta, m-a lovit frontal o intrebare: de ce era atat de greu sa scrii doua-trei versuri din cap, fara google? Nu cred ca iti lua mai mult de 5 minute sa compui pe loc o poezie scurta. Daca stau cateva minute sa ma gandesc, pot sa astern pe hartie lejer cateva versuri cu rima, nu e mare filosofie. Pana mea, oare chiar nu mai suntem capabili sa ne mai folosim mintea sau avem nevoie de internet de fiecare data cand dam de greu?
Cred ca am ajuns atat de evoluati cu tehnologia incat primul nostru instinct atunci cand nu stim ceva sau suntem pusi intr-o situatie dificila, genul acela de situatie care presupune folosirea mintii, scoatem telefonul mobil si dam un google. Ceea ce e gresit. Telefonul mobil si internetul n-ar trebui sa inlocuiasca folosirea mintii, ganditul si cartea, ci ar trebui sa se completeze reciproc.