Una din marile mele dezamăgiri de la TIFF este că foarte puţină lume calcă pragul sălii de cinema. Nu că m-ar interesa pe mine foarte tare, eu doar fac voluntariat în festivalul ăsta, obligaţia mea e să iasă bine subtitrarea filmului la care am fost repartizat, altceva nu, dar vreau să punctez câteva lucruri observate, atât ieri cât şi anul trecut.
- mulţi intră pe baza de badge, multe vipuri, multe invitaţii date pe gratis, puţini oameni plătitori de bilet. cred că doar la deschidere şi la închidere e sala plină, în rest, maxim 10-15 oameni sunt în celelalte zile într-o sală. aseară la Odeon, la primul film au fost 6 persoane, al doilea ceva mai mulţi, 10-15 şi la ultimul, de la ora 23, vreo 8 suflete, dintre care două cu badge.
- dintre atâţia parteneri câţi are TIFF-ul, că abia încap pe verso la programul cu filmele, culmea, nu este nicio firmă de taxi printre ei. nu era mai bine ca festivalul ăsta ce se vrea a fi un brand pentru Transilvania să aibă o firmă de taxi în spate care să transporte pe gratis voluntarii, angajaţii, vipurile, oaspeţii la hotel/acasă/cinematograf, zic şi eu aşa, o umilă idee a unui părerist. poate la anul, nu?
- aşa cum am mai spus, proiecţiile TIFF nu sunt făcute pentru tot melteanul de rând pentru care numai filmele de la Hollywood pline de clişee şi efecte speciale sunt bune. vroiam să chem şi io pe cineva la un film, am primit replica instant, nu mă duc io la filme d’astea… nah, poftim cultură!
- lumea încă nu se simte atrasă de un festival de film. dacă au trecut 10 ediţii şi sunt oameni în oraşul ăsta care habar nu au ce este TIFF şi ce face el, înseamnă multe. cei mai mulţi au rămas încă la stadiul de bâlciul în aer liber de la sala sporturilor. dacă nu se dă un mic şi-o bere ăla nu-i festival, zice melteanul de rând. fiţi fără grijă că un meltean va alege întotdeauna festivalul berii în detrimentul celui de film.
la noi prinde ce e de cantitate, ce e promovat..de ce a auzit. daca trailerul nu arata bine nu merita sa riste sa vada un film bun, o viziune noua, fara clisee..important e ca pe an ce trece studentii devin mai intersati de acest fenomen numit tiff, isi diversifica gusturile..si in 10 ani tiff-ul poate fi apreciat 99% din valoarea sa..
Off… si asta in conditiile in care tara e plina de oameni care stiu ce e TIFFul si se uita la „filme d’astea” dar sunt nevoiti sa ramana in orasul lor…
Deh, culturalizare cu de-a sila nu prea poti
@korodilu: sa dea Domnu sa avem sali cat mai pline, ca serios daca nu arata naspa… pe cat e de promovat festivalul asta, sa nu mearga nimeni la filme nu da bine.
@Elena Rusu: cred festivalul asta e mai apreciat in fara Clujului…
Firma de taxi sponsor? :))
Se vede ca nu faci marketing la facultate :D
Ma rog, nu sponsor, partener, plm…. fii si tu mai intelegator, is de la poli :))
Firma de taxi partener???? De ce???
Sa plimbe voluntarii de la cinema acasa si de acasa la asa zisele „receptii”?
Hai ca asta e tare :))))
Nu doar voluntarii, invitatii si oamenii din staff.