Din start vă spun, nu sunt fan al conferinţelor TED. O singură dată am stat pe un video să-l ascult pe un nene (nu mai ştiu cine era), mai mult din curiozitate să văd cum e acest TED despre care vorbeşte toată lumea, şi am crezut că-mi rog moartea în faţa monitorului, atâta de tare m-am plictisit, l-am oprit că nu mai puteam să mă maltratez chiar aşa singur. Eu sunt un tip care se plictiseşte repede atunci când nu vede ce-i place, deci e lesne de înţeles că, să stau câteva ore să-i urmăresc cum îşi povestesc poveştile de succes nişte oameni care au excelat într-un anumit domeniu nu e ceva ce-mi face plăcere. Nu am răbdare să-i ascult, dar asta nu înseamnă că nu am tot respectul pentru ei ca oameni realizaţi, să nu mă înţelegeţi greşit. Îi respect pe toţi pentru ce au reuşit să clădească în viaţă. Şi încă un motiv pentru care nu mă pasionează genul acesta de evenimente: nu cred în discursuri motivaţionale, singura persoană care mă poate motiva în vreun fel este maică-mia, restul mă plictisesc teribil.
Dar, aşa cum era normal, celebrul event a ajuns şi la Cluj-Napoca, unde e la ediţia a doua (în 2010 a fost prima la City Plaza). Bun, nu discutăm alte detalii că nu e cazul. Nu mă interesează cine a vorbit, mă interesează ce a urmat după. Şi anume, o avalanşă de evenimente copie TEDx. Eu ştiam doar de unul, de care am aflat întâmplător de pe facebook, TEDxEroilor (care se ţine la cinema Victoria pe 9 aprilie, btw), dar Oana mă atenţionează pe twitter că vor urma încă vreo 5 până la sfârşitul anului. Cum? Încă 5 TEDx-uri în Cluj? Dumnezeule, dar unde trăim?! Ce întrebare pun şi eu, trăim în ţara unde găseşti cei mai mulţi neinspiraţi pe metru pătrat. M-am convins de asta de mult timp.
Oameni buni, creatori ai celor „n” evenimente TED care urmează şi vor urma în viitor în Cluj, dacă citiţi asta aflaţi de la mine că sunteţi incredibili şi vă felicit pentru asta. Nu vă zic proşti pentru că nu am de ce, vă respect şi vă doresc mult succes cu eventul vostru, proşti nu sunteţi nici unul dintre voi, sunteţi doar nişte neinspiraţi! Nu vă mai satură Dumnezo de creat TEDx-uri, la fel cum nu-i mai satură pe unii de făcut site-uri de evenimente (pentru necunoscători, online-ul clujean abundă de site-uri de evenimente). Chiar v-a fost atât de greu să gândiţi un eveniment unic? V-ar fi durut capul un pic mai tare, dar ar fi meritat, credeţi-mă! Pentru ce aţi mai face un TEDx în acest oraş când era unul deja? Dacă tot sunteţi fani ai acestui gen de eveniment, de ce n-aţi creat unul în Câmpia Turzii sau într-un oraş în care nu a ajuns genul acesta de eveniment? Era mai greu, normal, aţi fi avut multe drumuri de făcut şi era prea departe de acăsucă, mai bine aţi realizat unul unde intraţi pe felia altora.
Ca o concluzie de final, ce le mai place românilor concurenţa…
Sa inteleg ca nu ti-au confirmat pentru sambata? :)
Deci fii atent… Anul trecut au fost doua TEDx iar anul asta a mai fost un Tedx mai mic, denumit „Social Change” unde a fost cu intrare gratuita. Urmeaza si TEDx-ul mare in mai. TEDxEroilor este facut de altcineva, din ce am inteles ar fi un grup de studenti care vor sa faca ceva mai interesant la sfarsit de facultate.
Nu stiu cate editii se vor mai face pana la sfarsitul anului insa organizatorii tedxcluj cu siguranta nu vor exagera.
Cat despre faptul ca tu nu intelegi ce vorbesc aia acolo… te faci singur de rusine ;) Crezi ca pretul de 6000$ sau 12000$ pentru o conferinta TED globala merita sau e asa..degeaba?
Nu avea ce sa-mi confirme ca nu am aplicat :D
Organizatorii TED, cei care au adus primii eventul in Cluj, nu vor exagera, dar restul? Nu zic ca nu e bine sa fie, din partea mea sa fie cat mai multe, dar prea se folosesc multi de brandul TED.
Nu stiu, oi fi io mai batut in cap, se prea poate si asta, dar inseamna ca exista multi care sunt motivati de discursurile astea. Eu unul nu sunt, nu ca nu inteleg ce se vorbeste acolo, ca inteleg foarte bine, dar nu am rabdarea necesara sa-i ascult.
Esti prea greu pentru ei :))
da =))
Vasile eu nu inteleg ce anume te deranjeaza… ;-)
Ca sunt prea multe. Multi se trezesc peste noapte sa-si faca TED, profitand de pe urma notorietatii evenimentului pentru a se vinde pe ei, ONG-urile pe care le conduc (daca e cazul) sau firmele la care sunt partenere.