Anul acesta e anul marilor realizări pentru mine, așa că am luat decizia de a renunța la vacanța tipică în Costinești anul acesta. După 5 ani consecutivi în care mi-am făcut concediul în această stațiune veșnic nemuritoare a venit momentul să spun pas și să caut alte destinații externe, că vorba aia, o viață avem, nu putem să ne-o petrecem pe toată pe litoralul românesc când lumea asta e atât de mare.

Așa că, sunt în căutare de o destinație de concediu pentru vara anului 2019, sfârșitul lunii iulie, început de august, o săptămâna undeva unde e cald și bine, cu o mare în față. Mă gândesc la Barcelona, Ibiza, Tenerife vreo insulă exotică din fascinanta Grecie sau ceva oraș din Italia. E musai să fie mare, asta e condiție obligatorie, că io vara nu pot să funcționez altundeva în concediu decât pe o plajă. Asta e, fiecare cu piticii lui :))

Nu exclud nici o variantă mult mai exotică, gen Dominicană, Ibiza, Tenerife sau Malta. Sunt în căutări avansate și trebuie să caut rapid o soluție urgentamente că vara bate la ușă.

Dar aștept și sugestii de la cei care au fost prin diverse zone. Nu vă sfiiți să îmi împărtășiți niște recomandări, că eu am obosit din câte site-uri de turism cu oferte de sejururi am luat la puricat.

Pe lângă o destinație cu acces la mare, alte două condiții importante sunt: plecare cu avionul din Cluj-Napoca și toată distracția să nu mă coste echivalentul unui rinichi pe piața neagră, nu de alta, dar nu m-a făcut mama pui de milionar. Prețuri decente și accesibile, zic.

Nici ofertele agentiei Colibri Tour nu sunt rele, am găsit aici câteva sejururi mișto care îmi fac cu ochiul, dar mai caut că are balta pește vorba aia.

Mie îmi place să mă plimb și prin România, nu am figuri în cap și nici nu m-am născut dintr-aia de domn, avem locuri frumoase în țara asta care merită descoperite, orașe frumoase și obiective turistice unice, dar e bine să ne mai lărgim orizontul și să mai vedem și alte țări și să mai descoperim și alte culturi, că o viață avem, nu putem să ne-o petrecem numai în interiorul granițelor României că riscăm să înnebunim. Mai ales că se poate merge în orice țară membră UE de pe Bătrânul Continent doar cu buletinul din dotare. Atât de simplu.

Iubesc România, draga de ea, am umblat foarte mult cu trenul și umblu în continuare pentru că mi se pare fascinant și rămâne un mijloc de transport eficient și fără stres, nu trebuie să îți faci griji legat de benzină, rovinietă, asigurări sau să stai cu emoții că te poate opri poliția pentru depășirea limitei de viteză în te miri ce cătun izolat de lume, cu trenul te urci în punctul X și te dai jos în punctul Y. Simplu ca bună ziua.

Litoralul românesc are un farmec aparte, dar se vede lipsa de investiții și lipsta de inițiative care să îi redea strălucirea de altădată. În afară de Mamaia unde s-au pompat bani grei, restul stațiunilor au rămas la fel ca-n epoca ceaușistă și nu s-a mai făcut nimic de 30 ani, toate se află într-un stadiu avansat de degradare. Zero investiții în infrastructură și în asigurarea unor condiții decente, implicare zero din partea autorităților, a Guvernului și a Ministerului Turismului, care doarme pe milioane de euro și nu face nimic bun cu ei. Dacă au ajuns bulgarii să ne-o ia înainte la capitolul turism estival însemnă că am ajuns de râsul curcilor și suntem conduși de niște imbecili fără viziune și fără minte, pe bune.

Dar asta e, să nu ne enervăm acum și să nu divagăm, ăștia suntem, mergem înainte așa cum putem.

Am stat cinci zile în Roma la finele anului trecut, de Crăciun, și m-am simțit foarte bine, am reușit să descopăr un oraș milenar, cu o tradiție și o cultură extrem de bogată în spate. Roma e fascinantă în orice perioada a anului, fiecare străduță și piațetă are povestea ei. E un oraș vibrant, cu o încărcătură istorică impresionantă și pe care merită să îl ei la pas, să te duci cu metroul, cu autobuzul, să simți vibe-ul lui ca un cetățean simplu.

Agenția Colibri Tour poate fi contactată la adresa office@colibritour.ro sau la birourile din Alba-Iulia, Sebeș sau Blaj.